Cracovia Maraton wśród najlepszych w Polsce. Lider w mediach społecznościowych

Cracovia Maraton fot. LoveKraków.pl

Ponad 4300 informacji pojawiło się w 2015 roku o Cracovia Maraton (w tym roku bieg odbędzie się 15 maja). To trzeci wynik w Polsce. Lepszy pod względem medialnym był Maraton Warszawski oraz Orlen Warsaw Marathon. Najbardziej znany krakowski bieg był za to najsilniejszy w social media – tak wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Na temat dziesięciu najpopularniejszych polskich maratonów opublikowano w mediach w 2015 roku blisko 33 tysięcy informacji. 40 procent przekazu należało do imprez organizowanych w stolicy - Maratonu Warszawskiego i Orlen Warsaw Marathon. Trzeci Cracovia Maraton (w tym roku organizowany po raz 15.) tylko nieznacznie wyprzedził maratony w Poznaniu i Łodzi.

Najlepszy w social media

Biegi mocno angażowały użytkowników mediów społecznościowych. Najczęściej komentowanymi imprezami okazały się Cracovia Maraton - 2,2 tysiąca wpisów oraz Poznań Maraton - 2,1 tysiąca. W obu przypadkach doniesienia z social media zdominowały również przekaz z pozostałych mediów (odpowiednio 51 proc. i 52 proc.). Więcej informacji na Facebooku, Twitterze i YouTube niż Maraton Warszawski i Orlen Warsaw Marathon uzyskały również Wrocław Maraton (1,5 tys.) i Maraton Łódź (1,0 tys.).

Sześć milionów ekwiwalentu

Maraton Warszawski zdecydowanie wyprzedził konkurencję jeżeli chodzi o szacunkowy ekwiwalent reklamowy. Wartość materiałów na temat tego biegu wyceniono na 23,7 miliona złotych, drugiego Orlen Warsaw Marathon na 14,3 miliona złotych. Trzeci wynik uzyskał Poznań Maraton (6,2 miliona złotych), Wrocław Maraton odnotował 6,1 miliona złotychł, a Cracovia Maraton 6 milionów złotych.

 

News will be here