Jak nie chorować i mieć MOC?

fot. Naturhouse

Przed Wami kolejny artykuł w serii naszej współpracy z Centrum Dietetycznym Naturhouse. Dziś mamy dla Was niespodzianki! Na końcu znajdziecie konkurs, w którym do wygrania są książki. Wcześniej natomiast poznacie przepis na specjalną kurację wzmacniającą organizm. Zapraszamy!

Codzienność bywa wymagająca. Brakuje nam MOCY i SIŁY DO WALKI Z CHOROBAMI. Zwłaszcza jesienią, gdy pogoda nie zawsze nas rozpieszcza i łatwo o przeziębienie.

Osłabienie, częste infekcje, nieustanne odczucie zmęczenia, smutek, przygnębienie, ale również wzdęcia, zaparcia, lub nadwaga… Znasz to? Ponad to praca, domowe obowiązki, stres, mało snu, pośpiech… Ech. To wszystko sprawia, że czasami brakuje czasu by po prostu usiąść, a co dopiero zadbać o siebie. Tymczasem każdego dnia czekają na nas nowe wyzwania. Jak im podołać?

Przede wszystkim warto zadbać najpierw o siebie. Przypomnij sobie, co mówi stewardesa w samolocie przed startem. W razie awarii maskę tlenową nakładasz najpierw sobie potem dziecku, jeśli ci towarzyszy. Musisz najpierw zadbać o siebie, żeby dobrze zadbać o innych i sprostać codzienności.

Jeśli masz przed sobą wyraźne cele, łatwiej je będzie zrealizować, gdy twoje ciało będzie zdrowe i silne, a ty będziesz zadowolona ze swojego wyglądu.

Jak możesz zadbać o siebie? Pomyśl o odporności. A co to jest odporność?

Jak pisze dr Wanda Jarosik na portalu DIETA I URODA: „Odporność to nic innego jak niepodatność na wpływ czynników zewnętrznych, ale i wewnętrznych. To bardzo ważna umiejętność/ cecha naszego organizmu ponieważ pomaga nam przetrwać/ przeżyć wpływ czynników, na które każdy z nas jest narażony w ciągu swojego życia”. Czytaj więcej na dietaiuroda.pl.

Dr Jarosik przekonuje w cytowanym artykule, że odporność możemy wytrenować, podobnie jak sportowiec trenuje swoje ciało. W treningu odporności pomaga zdrowa dieta oparta na produktach świeżych, sezonowych i jak najmniej przetworzonych, oraz kilka zasad.

ZŁOTE ZASADY NA ZŁOTĄ JESIEŃ

1. Jedz 4-5 posiłków dziennie. W ten sposób dostarczysz sobie regularnej dawki energii i witamin, a także usprawnisz układ pokarmowy
2. Sięgaj po warzywa i owoce. Wybieraj spośród warzyw gotowanych, domowych przetworów, mrożonek, ale także kiszonek, które są skarbnicą pożytecznych bakterii probiotycznych
3. Jedz ciepłe i rozgrzewające posiłki, takie jak np.: gęste zupy czy dania z kaszy jaglanej (przepis: kliknij tutaj)
4. Zamiast czarnej herbaty i kawy  pij wzmacniające i rozgrzewające herbaty ziołowe z czarnego bzu, malin, lipy
5. Nie szczędź w kuchni cynamonu, imbiru, kurkumy, pieprzu Cayenne, miodu. Te dodatki podnoszą odporność, działają przeciwzapalnie i bakteriobójczo
6. Nie bój się czosnku i cebuli. To sprzymierzeńcy w walce z jesiennymi przeziębieniami
7. W diecie jesienno-zimowej ważną rolę odgrywa witamina C. Znajdziesz ją w brokułach, kalafiorze, czerwonej papryce, pomidorach, grejpfrutach, mandarynkach oraz w kiszonej kapuście
8. Wysypiaj się
9. Pielęgnuj codzienne przyjemności
10. Spaceruj, gimnastykuj się, uprawiaj aktywność fizyczną, najlepiej na świeżym powietrzu.
11. Jeśli możesz, korzystaj z sauny. Świetnie hartuje
12. Suplementuj witaminę D.


Ale to nie wszystko! Nasze dietetyczki przygotowały specjalnie dla Ciebie kurację, która będzie znakomitym wsparciem twojego treningu odporności.

Zastosuj ją, a przekonasz się, że żadna plucha czy chandra jesienna nie da ci rady.

ZALECENIA

Miesięczna kuracja: Witalny Koktajl Hartujący KILUSAN i SAMBUKI + 2 tyg. fiolki INMUNAT i 2 tyg. fiolki PANKIBIOTIC*

Co uzyskasz dzięki kuracji:

SAMBUKI – syrop z czarnego bzu:

- rozrzedza katar, działa napotnie, ma działanie antywirusowe, wzmacnia odporność

- działa moczopędnie, stabilizuje krwiobieg, uśmierza ból, w tym ból głowy, działa oczyszczająco, wychwytuje wolne rodniki, przyspiesza przemianę materii, łagodzi stany zapalne skóry

 

KILUSAN – probiotyk (L. Acidophilus, L. Termophilus):

- bakterie probiotyczne powstrzymują bakterie chorobotwórcze, wspomagają procesy trawienia,

- powstrzymują procesy gnilne w jelitach, neutralizują toksyny zatruwające organizm,

- zwalczają wolne rodniki, są niezbędne dla prawidłowego działania układu immunologicznego, zapobiegają stanom depresyjnym

 

IMMUNAT – ekstrakt ze szparagów i cytryny skutecznie oczyszcza organizm; grzyby shii-take podnoszą odporność. Bonusem jest utrata zbędnych kilogramów.

 

PANAKIBIOTIC – echinacea, kwiat malwy, ekstrakt z ziela tymianku, wyciąg z liści szałwii – to wszystko sprawi, że zapomnisz o przeziębieniu

 

Nadal to nie wszystko! Nasze dietetyczki pomogą ci w dobraniu takiego jadłospisu, który, sprawi, że słowem, które najlepiej będzie cię opisywać będzie WIGOR!

 

Przyjdź do dietetyka już dziś, nie czekaj aż dopadnie Cię jesienna choroba.

 

 

UWAGA! Tylko dla naszych Czytelników -> Przykładowy jadłospis podczas kuracji oraz przepis na curry – czytaj dalej >>



Weź udział w konkursie i wygraj jedną z 5 książek z przepisami Naturhouse IV!

Odpowiedz na pytania, których rozwiązania znajdziesz w artykule

  1. Jak nazywa się portal, do którego odwołuje się autorka tekstu?
  2. Jakie herbaty wzmacniają odporność?
  3. Jak nazywa się kuracja, którą dla Ciebie przygotowaliśmy?

Odpowiedzi prosimy przesłać na adres: krakow.kosciuszki@naturhouse-polska.com

Czekamy do 18 listopada.

comments powered by Disqus

Najnowsze wiadomości

Wczytaj więcej

Piłka nożna

Sporty halowe

Hokej

Fitness i zdrowie

Bieganie

Inne