Kibice Wisły ocenili klub. Znamy pierwsze szczegóły

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

2004 osoby wzięły udział w badaniu opinii zleconej firmie Sport Analytics przez Wisłę Kraków. – To reprezentatywna próba kibiców klubu – mówi Paweł Chmielowski, analityk firmy z Poznania.

To dopiero pierwszy krok

Kibice wypełniali ankietę od 27 do 31 grudnia. Padały pytania m.in. o to ile meczów dana osoba ogląda z trybun stadionu, co może ją zniechęcać do przychodzenia na obiekt przy Reymonta. Poruszane były również kwestie bezpieczeństwa, usług i infrastruktury, sprzedaży biletów, wydatków kibica i zaangażowanie społeczne klubu. – W badaniu wzięło udział 2004 respondentów. Średni czas wypełnienia ankiety wynosił 38 minut – wyjaśnia Paweł Chmielowski.

Zgodnie z konwencją statystyczną, usunięte zostaną wartości odstające – przypadkowe i nierealne. – Dzięki założonej metodologii z 95 proc. pewnością osiągamy 3 proc. błędu statystycznego. Struktura populacji znana jest dzięki wcześniejszym badaniom populacji kibiców w trakcie poprzednich działań analityczno-statystycznych realizowanych na nasze potrzeby jak i innych firm badawczych – tłumaczy analityk ze Sport Analytics.

Dr Marcin Cybulski podkreśla, że narzędzie oparte jest o dobre praktyki z klubów zachodnioeuropejskich i z założenie badanie powinno być przeprowadzane cyklicznie. – Pierwszy pomiar pomoże klubowi zwrócić uwagę na niektóre aspekty jego działalności. Kolejne zaś będą już oceniały jego pracę. Obserwując badania np. w Premier League zauważaliśmy, że cykliczność badań jest kluczem do sukcesu w rozwoju relacji z kibicami – zaznacza dr Cybulski.

Nagrody na zachętę

Na publikację raportu z pierwszego badania musimy jeszcze poczekać. By zachęcić kibiców do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami, Wisła przygotowała nagrody: karnety, bilety VIP oraz koszulkę z autografami drużyny. Nagrodzonych fanów poznamy w piątek.

– Opinie kibiców są dla nas najważniejsze. W miarę możliwości postaramy się sprostać Państwa wymaganiom. Abyśmy jednak mieli taką szansę, zachęcamy do podzielenia się Państwa punktem widzenia za pośrednictwem ankiety internetowej – zachęcała do wzięcia udziału w badaniu prezes Białej Gwiazdy Marzena Sarapata.