Krakowski klub przygotował dużą ankietę, dzięki której chce lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania kibiców. Na jej wypełnienie potrzeba około 15-20 minut.
Piłkarze i trenerzy Cracovii w sobotę wieczór wylecieli szlifować formę na obóz w tureckim Beleku. Do rundy wiosennej ekstraklasy, a także rozwoju klubu w dłuższej perspektywie, przygotowują się w biurach. Cracovia prosi kibiców o wypełnienie ankiety, w której trzeba odpowiedzieć na około 80 pytań – podać informacje o sobie i swoim funkcjonowaniu na stadionie, oceniać, a także dzielić się pomysłami. Marzena Młynarczyk-Warwas, rzeczniczka prasowa Pasów podkreśla w rozmowie z LoveKraków.pl, że to pierwsze tak szerokie zbieranie informacji od kibiców od roku, gdy w klubie doszło do dużych zmian. – Poświęć chwilę i wypełnijże ankietę, która pomoże nam rozwijać się we właściwym kierunku – pisze na platformie X Karolina Palonek, dyrektorka ds. marketingu.
Życie kibica od A do Z
Sprawdziliśmy, o co krakowski klub pyta swoich fanów. Ankieta podzielona jest na siedem bloków tematycznych, a pytania dostosowane do wcześniejszych odpowiedzi. Choć zauważyliśmy niedociągnięcia, które przekazaliśmy do klubu, by mogły zostać poprawione. Zaznaczyliśmy, że w tym sezonie nie posiadamy karnetu, a za chwilę musimy zaznaczyć (inaczej system nie przepuści nas do kolejnych pytań), na jaki sektor go kupiliśmy, choć zadeklarowaliśmy, że nie mamy abonamentu.
Pierwsze pytania dotyczą płci (ale nie trzeba jej podawać), wieku, wykształcenia, miejsca zamieszkania (dla osób z Małopolski także powiat), statusu zawodowego, liczby domowych meczów obejrzanych na stadionie w tym sezonie. Klub chce też wiedzieć, jaki środek transportu wybiera kibic, czy ma problem z parkowaniem, jak ocenia ofertę komunikacji miejskiej. Trzeba wskazać, kiedy pojawia się w okolicy stadionu, czy korzysta się z atrakcji przedmeczowych (dlaczego tak lub nie), kiedy się wchodzi i na jaki sektor najczęściej ma się bilet.
Czy na stadionie jest bezpiecznie?
Cracovia prosi o ocenę porządku i czystości, cateringu (stopień zadowolenia, liczba stanowisk itp.), zainteresowanie kubkami wielorazowego użytku za kaucję (około 10-15 złotych), gdyby zostały wprowadzone, bezpieczeństwo na stadionie, pracę spikera, a nawet rodzaj odtwarzanej muzyki. Klub z ulicy Kałuży szczegółowo pyta też o zainteresowanie produktami w oficjalnym sklepie (stacjonarnie i online), jakość obsługi, wydawaną kwotę, ocenę koszulek meczowych.
W bloku na temat marketingu i komunikacji Cracovia zadaje pytania o źródła informacji kibica na temat tego, co się w klubie dzieje (np. strona internetowa, niezależne media), ocenę komunikacji z kibicami (aż dziesięć kategorii do oceny), dostosowanie przekazu do różnych grup kibiców. Kibice muszą także ocenić wizerunek Cracovii na tle innych klubów, a także zastanowić się, czy Pasy wystarczająco podkreślają swoje tradycje i historię.
Nowe otwarcie
Za kilka dni minie rok od objęcia funkcji prezesa przez Mateusza Dróżdża. W czasie pierwszej konferencji prasowej mówił m.in. o powiększeniu bazy kibiców i poprawie frekwencji. To drugie udało się zrobić, bo jesienią niemal każdy mecz oglądało powyżej 10 tysięcy osób (obiekt może pomieścić około 15 tysięcy widzów). Klub zaczął bardziej dbać o atrakcje przedmeczowe. Są jednak rezerwy, bo nie na każde spotkanie trzeba „bić” się o bilety, tak jak na „mecz przyjaźni” z Lechem Poznań. Z kolei wiernych fanów, którzy wybierają się na stadion także w te dni, gdy przyjeżdża mniej elektryzujący rywal, Cracovia stara się doceniać. Mają oni pierwszeństwo w zakupie biletów na pierwszy mecz w 2025 roku z Rakowem Częstochowa.