Stowarzyszenie Socios Wisła i klub podpisały trzecią umowę sponsorską. – Przekazujemy 1 mln zł, ale nie jest to zamknięta kwota – powiedział w środę prezes Socios Piotr Leśkiewicz. W czasie niedzielnego meczu z Legią Warszawa na stadionie zadebiutuje bezalkoholowe piwo Wiślackie.
Stowarzyszenie Socios Wisła Kraków powstało jesienią 2018 roku, by włączyć się w akcję ratowania upadającego wielokrotnego mistrza Polski. Dziś regularnie składki opłaca ponad 2200 osób. Dwa lata temu logo stowarzyszenia kibiców trafiło na front koszulek i pozostanie tam co najmniej do końca sezonu 2021/2022. Dotąd kibice wsparli Białą Gwiazdę kwotą 3,5 mln zł.
– Teraz przekazujemy 1 mln zł, ale nie jest to zamknięta kwota. W ubiegłym roku podpisaliśmy umowę na 1,1 mln zł, a ostatecznie klub otrzymał 1,7 mln zł – wskazuje Piotr Leśkiewicz, prezes Socios Wisła Kraków.
Wsparcie od kibiców będzie przekazane przede wszystkim na szkolenie młodzieży w akademii i sekcję kobiet. Prezes Białej Gwiazdy Dawid Błaszczykowski dodał, że fundusze z nowej umowy trafią na konto spółki w kilku transzach. – Są z nami przedstawiciele Socios, ale tak naprawdę podpisaliśmy umowę z naszymi wspaniałymi kibicami, którzy są naszą siłą. Potrafili nas wesprzeć, gdy klub był blisko upadku, teraz jest czas odbudowy i powrotu do lat świetności. Pandemia utrudniła życie także kibicom, ale oni nieustannie nas wspierają – powiedział Błaszczykowski.
Niedawno Socios przekazali pracownikom biura prasowego Wisły sprzęt multimedialny. Pomagają również w powstaniu nowego sklepu ze strefą kibica i planują wyłożyć pieniądze na część zaopatrzenia.
Członkowie stowarzyszenia będą mogli liczyć na zniżki w sklepie z gadżetami. Zapłacą osiem procent mniej za koszulkę i 10 procent mniej za pozostałe zakupy.
Kolejne Wiślackie
Socios Wisła stworzyło i dystrybuuje piwo Wiślackie. W ponad 150 sklepach w Polsce i 23 na terenie Wielkiej Brytanii można kupować złoty trunek z 5 proc. zawartością alkoholu. Część zysku ze sprzedaży trafia na konto zbiórki budowy pomnika Henryka Reymana. Klub stara się, by piwo można było dostać w nowym sklepie na stadionie, po jego otwarciu.
Wiślackie 3,5 proc. jest obecne na stadionir w czasie potkań, które nie są zakwalifikowane jako mecze podwyższonego ryzyka. Takim będzie niedzielne starcie z Legią. Tego dnia w strefie z napojami i przekąskami zadebiutuje więc najnowszy produkt – Wiślackie 0 proc.
– W pierwszej kolejności musimy spłacić sprzęt za 250 tys. zł, ponieważ wymieniliśmy całą infrastrukturę. Gdy to zrobimy – a patrząc na sprzedaż piwa, stanie się to szybko – Wisła będzie miała dodatkowy przychód – powiedział Leśkiewicz.
Co z boiskiem TS-u?
Na subkoncie stowarzyszenia jest również 450 tys. zł zebrane na dofinansowanie budowy boiska ze sztuczną nawierzchnią przy ulicy Reymonta 22 dla TS Wisła (na terenie po byłym basenie). Pieniądze te czekają, ale powstanie obiektu przeciąga się ze względów proceduralnych.