Do 29 lutego chętne firmy mogą zgłaszać oferty w konkursie na sponsora tytularnego stadionu im. Henryka Reymana, szóstego pod względem pojemności obiektu sportowego w Polsce.
„Jego atrakcyjne położenie w sąsiedztwie bardzo popularnych wśród mieszkańców Krakowa terenów rekreacyjnych, takich jak Błonia oraz park im. Henryka Jordana sprawia, że jest to miejsce o ogromnym potencjale społeczno-biznesowym. Stadion może stać się miejscem spotkań zarówno mieszkańców Krakowa, jak i biznesu, w którym każdego dnia w wyjątkowej atmosferze budowane będą emocje – nie tylko sportowe. Warto nadmienić, że drużyna piłkarska Wisła Kraków, która na co dzień rozgrywa swoje mecze na stadionie jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i utytułowanych marek w polskim futbolu” – czytamy w regulaminie konkursu.
Sponsor tytularny stadionu Wisły Kraków
Organizator (gmina) wymaga trzyletniego okresu trwania umowy i dopuszcza w przyszłości przedłużenie po negocjacjach. Chętne firmy powinny zaproponować kwotę netto za cały okres, a potencjalny zwycięzca konkursu będzie regulował zobowiązania co pół roku.
W nazwie stadionu, oprócz marki sponsora, muszą się znaleźć słowa „stadion miejski”. Proponowana nazwa obiektu nie może budzić skojarzeń sprzecznych z zasadami współżycia społecznego, zawierać treści obraźliwych, pornograficznych, nawołujących do rasizmu, terroryzmu, dyskryminacji itp., a także być niezgodną z polityką marketingową głównego dzierżawcy stadionu (Wisła Kraków), jego zobowiązaniami wynikającymi z przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz przepisów związkowych.
Proponowana nazwa stadionu nie może być konkurencyjna w stosunku do firm sponsora strategicznego głównego Wisły oraz sponsorów głównych i sponsora technicznego (dostawca sprzętu sportowego) głównego dzierżawcy, podobnie jak być konkurencyjna w stosunku do produktów sponsorów klubu. Firmy, które pozytywnie przejdą pierwszą część konkursu, zostaną zakwalifikowane do drugiej. Jedynym kryterium oceny ofert złożonych w tej części będzie łączna wartość wynagrodzenia netto za trzyletni okres obowiązywania umowy.
Co sponsor otrzyma w zamian?
- prawo do użycia znaku towarowego sponsora tytularnego w nazwie stadionu, która zostanie wyeksponowana na elewacji na budynku stadionu i na fasadzie pawilonu medialnego, a także w oficjalnych kanałach internetowych oraz wszystkich materiałach promocyjnych,
- uzyskanie tytułu sponsora tytularnego stadionu, stosowanego we wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych,
- prawo do wykorzystywania wizerunku stadionu do realizacji własnych celów marketingowych,
- specjalną podstronę na stronie internetowej stadionu,
- reklamę w telewizji stadionowej podczas wydarzeń organizowanych przez organizatora,
- 10 miejsc parkingowych,
- umieszczenie nazwy stadionu w minimum pięciu lokalizacjach na znakach drogowych przy głównych drogach dojazdowych do stadionu i do Krakowa oraz na znakach kierunku i miejscowości,
- umieszczenie nazwy stadionu w systemie komunikacji miejskiej – na wybranym przystanku autobusowym lub tramwajowym oraz w rozkładach jazdy (koszty umieszczania nazwy poniesie sponsor),
- prawo do reklamy (na własny koszt) na podłodze stadionu, holu i klatce schodowej każdej trybuny, na schodach każdej trybuny (zewnętrzna część trybun), na schodach klatek schodowych i oparciach krzesełek.
Wejście w życie umowy będzie wymagało podjęcia uchwały Rady Miasta Krakowa w sprawie nadania nazwy stadionowi.