News LoveKraków.pl

Przyszłość stadionu Wisły. Jest kolejna decyzja miasta

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Urzędnicy o miesiąc wydłużyli konkurs na sponsora tytularnego stadionu im. Henryka Reymana przy ulicy Reymonta – ustalił portal LoveKraków.pl. Wyjaśniamy, co miało wpływ na tę decyzję.

Konkurs ruszył 29 kwietnia, a o jego szczegółach przedstawiciele miasta i klubu poinformowali na konferencji prasowej. W regulaminie jako ostatni dzień składania ofert ustalono 30 maja. Już w ubiegłym tygodniu dowiedzieliśmy się, że poszukiwania komercyjnego partnera dla największego obiektu sportowego pod Wawelem zostaną wydłużone. Podmioty, które były wstępnie zainteresowane złożeniem ofert, wskazywały, że 30 maja może jeszcze nie być wiadomo, w której klasie rozgrywkowej w przyszłym sezonie będzie występowała Wisła.

Rozstrzygnięcia na boisku ważne dla zainteresowanych

29 maja Biała Gwiazda podejmie w półfinale baraży Miedź Legnica i jeżeli odpadnie, to trzeci rok z rzędu prysną marzenia o powrocie do elity. Jeżeli podopieczni Mariusza Jopa pokonają drużynę z Dolnego Śląska, będzie ich jeszcze czekał mecz ze zwycięzcą drugiej pary, w której Wisła Płock zmierzy się z Polonią Warszawa. Finał odbędzie się 1 czerwca.

Dlaczego to takie ważne? Gdyby Wiśle udało się awansować do ekstraklasy, jej wartość marketingowa znacznie wzrośnie. A co za tym idzie – potencjalny sponsor też będzie na tym korzystał. Wtedy może zaoferować lepsze warunki, bo jego ekwiwalent reklamowy będzie znacznie większy. Prezydent Krakowa podpisał już zarządzenie wydłużające przyjmowanie ofert do 30 czerwca. Po tej decyzji mało realne jest podpisanie umowy przed nowym sezonem. Spotkania pierwszej kolejki w ekstraklasie i I lidze wyznaczone zostaną na dni od 18 do 21 lipca. Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Najpierw komisja konkursowa, w której zasiądą przedstawiciele miasta i Wisły, oceni wnioski pod kątem formalnym i merytorycznym, a następnie przystąpi do negocjacji z zainteresowanymi.

Miasto i Wisła razem

Miasto oczekuje podpisania umowy na trzy lata. Wiceprezydent Łukasz Sęk podkreślali w kwietniu, jak ważne jest, że ogłaszają konkurs wspólnie z klubem. To świadczenia zaoferowane przez Wisłę m.in. przy okazji dnia meczowego mają bardziej zachęcić środowisko biznesowe do takiej formy promocji. – Marka Wisły Kraków sprawia, że w Małopolsce nie ma lepszego miejsca do reklamowania się. Nadszedł czas, by ten proces sprofesjonalizować. Mam nadzieję, że uda się do końca roku. Jako klub od dłuższego czasu udowodniamy, że to jest miejsce, w które warto inwestować. Świetne miejsce na pokazanie marki dla międzynarodowego koncernu i lokalnego biznesu – dodawał Jarosław Królewski, prezes Białej Gwiazdy.

Zarząd Infrastruktury Sportowej i klub podpisały umowę, która gwarantuje procentowy podział środków dla klubu i miasta od sponsora. Według naszych nieoficjalnych informacji, mają się dzielić mniej więcej po równo.

Więcej o konkursie pisaliśmy w tym miejscu.

Nie tylko obiekt przy Reymonta

Przy okazji warto przypomnieć, że niedawno konkurs na sponsora stadionu ogłosiła Cracovia. Z kolei Agencja Rozwóju Miasta Krakowa szuka kontrahenta dla Centrum Kongresowego ICE.