Kolejny konkurs na sponsora hali. Są zmiany

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Miasto po roku wraca do próby komercjalizacji nazwy Hali 100-lecia KS Cracovia wraz z Centrum Sportu Niepełnosprawnych przy al. Focha. Sprawdziliśmy, czym różnią się regulaminy konkursów z 2024 i 2025 roku.

Pierwsza zmiana jest już na początku i chodzi o organizatora konkursu. W lutym ubiegłego roku była nim zarządzająca obiektem Fundacja Centrum Inicjatyw Sportowych, ale przed podpisaniem umowy musiała uzyskać zgodę miasta, reprezentowanego przez Zarząd Infrastruktury Sportowej. W aktualnym konkursie komisję konkursową stworzy dziewięć osób: pięcioro przedstawicieli ZIS (w tym dyrektor) oraz po dwie osoby reprezentujące Centrum Inicjatyw Sportowych i KS Cracovia 1906. 

Więcej możliwości

Minimalny okres obowiązywania umowy został zwiększony z dwóch do trzech lat. Sponsor będzie mógł umieścić swoją nazwę i logo nie tylko na elewacji. Organizatorzy dodatkowo proponują ekspozycję logotypu (naklejki) na podłodze sali gier, siedziskach w pierwszym rzędzie, reklamę na schodach klatek schodowych, a także reklamę wielkoformatową na konstrukcji trybun boiska do koszykówki 3x3, które znajduje się obok hali. 

W ofercie z 2024 roku sponsor tytularny miał otrzymać nieodpłatny dostęp do sali konferencyjno-sportowej i boiska przez pięć dni w roku. W nowym konkursie świadczenia są rozszerzone do 1,5 godziny korzystania z placu gry tygodniowo, z sali konferencyjnych do dziesięciu dni rocznie, szkoleń i prezentacji w obiekcie do dwóch dni rocznie. Ostatnim elementem są świadczenia w internecie (strony hali, media społecznościowe).

– Prowadzący postępowanie zastrzega, iż na etapie konkursu obejmującym negocjacje może nastąpić pewna modyfikacja zakresu uprawnień sponsora tytularnego – czytamy w regulaminie.

Tym firmom dziękujemy

Fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl
Fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl


Termin składania ofert mija 3 marca. W pierwszym etapie komisja oceni, czy  proponowana nazwa nie budzi skojarzeń sprzecznych z zasadami współżycia społecznego, nie zawiera treści obraźliwych, pornograficznych, nawołujących do rasizmu, terroryzmu, dyskryminacji.  Nazwa nie może naruszać znaków towarowych innych podmiotów.

Odrzucone zostaną oferty od podmiotów działających w branży alkoholowej, tytoniowej, hazardowej oraz innych mogących niekorzystnie wpływać na wizerunek organizatora konkursu. 

Propozycje zakwalifikowane do drugiego etapu zostaną ocenione w zakresie oferowanego wynagrodzenia netto za okres trwania umowy. 

Hala Cracovii. Na początku był sponsor

Hala Cracovii został otwarta 10 maja 2018 roku. Budowa kosztowała 45,5 mln zł, 13 mln udało się pozyskać z Ministertstwa Sportu i Turystyki. Odbywają się w niej imprezy sportowe i treningi, w tym w 15 dyscyplinach parasportowych. Często organizowane są tam targi i inne wydarzenia, które miasto chciałoby ograniczyć. W hali są kawiarnia, strefa gastronomiczna i pokoje hotelowe. Najpierw halą zarządzał KS Cracovia 1906, który kilka miesięcy po otwarciu ogłosił, że sponsorem tytularnym została firma Karcher. W połowie 2019 roku operatorem została Fundacja Centrum Inicjatyw Sportowych.

Umowa z Karcherem zakończyła się 31 grudnia 2020 roku. Wkrótce logo firmy zniknęło z elewacji ze stali kortenowskiej i innych materiałów, został też ogłoszony konkurs na nowego sponsora tytularnego. Zgłosił się deweloper. – Mieliśmy ustalone warunki, zapisy umowy i wstępną zgodę ZIS. Natomiast kiedy sprawa trafiła całkiem wysoko, padło stwierdzenie, że nie, bo jest to deweloper i źle się kojarzy – zdradził Marcin Królikowski z Fundacji Centrum Inicjatyw Sportowych.

W konkursie ogłoszonym na początku 2024 roku nikt się nie zgłosił.