Cracovia ogłosiła pozyskanie nowego sponsora. Gdzie znajdzie się jego logo?

fot. Mateusz Kaleta/LoveKraków.pl

Po dwóch latach przerwy na stroje meczowe piłkarzy Pasów wraca reklama bukmachera. Klub podpisał umowę z firmą Forbet, której logotyp znajdzie się na tyle koszulki.

Informacja o współpracy krakowskiego klubu i tej konkretnej firmy bukmacherskiej pojawiła się w przestrzeni medialnej już kilka tygodni temu, a teraz została oficjalnie potwierdzona. Umowa została podpisana na dwa lata. Wejście w życie kontraktu było uwarunkowane utrzymaniem zespołu w ekstraklasie. Udało się osiągnąć w przedostatniej kolejce, po pokonaniu przed własną publicznością Rakowa Częstochowa 2:0.

Forbet sponsorem Cracovii

Jak będzie wyglądała koszlka Pasów na sezon 2024/2025? To jest jeszcze tajemnicą, ponieważ na 15 lipca klub zapowiedział na stadionie prezentację drużyny połączoną z przedstawieniem nowego stroju. Wiadomo jednak, że na jej froncie pozostanie logo właściciela i głównego sponsora – spółki Comarch. Pozostanie też reklama firmy FoodCare, która od lat wspiera klub, ale w marcu rozszerzyła współpracę i promuje markę 4MOVE. Logotyp bukmachera Forbet znajdzie się na tyle koszulki, pod nazwiskiem i numerem zawodnika. Cracovia ma też korzystać z miejskiego programu promocyjnego i eksponować logo Krakowa na spodenkach.

Polskie kluby często są wpierane przez firmy bukmacherskie, ponieważ ich kibice to potencjalni nowi klienci. Do końca sezonu 2021/2022 sponsorem Cracovii był STS, który miał swój logotyp na rękawku trykotu meczowego.

Forbet  działa na rynku od 2016 roku. Ostatnio był sponsorem m.in. Łódzkiego Klubu Sportowego i Arki Gdynia. W Cracovii będzie to druga, po Comarchu, najwyższa umowa sponsoringowa w historii klubu.

– Są to warunki adekwatne do tego, jak dużą marką jest najstarszy klub w Polsce. Warunki są satysfakcjonujące dla nas i klubu – powiedział Paweł Majewski, prezes Forbet.