News LoveKraków.pl

Paulina Dużyk-Dyna pod ostrzałem. Usunięty wpis i obraźliwe komentarze części kibiców Cracovii

fot. FOT. MATEUSZ KALETA/LOVEKRAKÓW.PL, ARCHIWUM PRYWATNE PAULINY DUŻYK-DYNY

„Nie zasługuje na Pasiaste barwy” – to jeden z wielu pojawiających się w sieci komentarzy na temat nowej szefowej marketnigu Cracovii. Niektóre są jednak tak obraźliwe, że nie nadają się do cytowania. Czy znana specjalistka marketingu sportowego Paulina Dużyk-Dyna, która w internecie nie kryła sympatii do Wisły Kraków, utrzyma posadę w Cracovii? Na razie nabrała wody w usta.

Bomba wybuchła dość niespodziewanie. 29 grudnia zamieściłem na platformie X (dawniej Twitter) „suchą” informację, że za marketing krakowskiego klubu odpowiada Paulina Dużyk-Dyna, oznaczając jej konto w tym serwisie. Kibice Pasów od razu zaczęli prześwietlać jej wpisy i bez trudu znaleźli związki z klubem z drugiej strony Błoń – Wisłą. Ostatnio lajkowała przede wszystkim komunikaty nowego pracodawcy, ale jeszcze na początku listopada odpowiedziała na wpis przedstawiciela stowarzyszenia Historia Wisły, meldując wykonanie zadania, czyli udział w głosowaniu na stronie malopolskalokalnie.pl, gdzie swój projekt zgłosiło stowarzyszenie.

Kibice Cracovii zaczęli jej wypominać inne rodzaje zaangażowania. Na przykład po wygranych przez Wisłę derbach w listopadzie 2021 roku napisała na X: „Miasto jest nasze”, opatrując słowa w trzy serduszka w barwach Wisły, gwiazdę oraz hasztagi #DerbyKrakowa i #WISCRA. Tego wpisu nie ma już na jej koncie. Dziś aktywność z jesieni 2021 wygląda tak:




a jeszcze niedawno wyglądała tak:




Kibice Pasów obecni na X zaczęli krytykować klub i Comarch (właściciel spółki) za zatrudnienie Dużyk-Dyny z wiadomych powodów. Wzywają ją do odejścia, w niektórych przypadkach publikując obrażające komentarze, i wysyłają na Reymonta (tam mieści się siedziba i stadion Wisły). 

Dużyk-Dyna do dziś nie zabrała głosu. Nie odniosła się do wpisów w internecie i transparentu, który kibice zawiesili na jednej z trybun w czasie treningu noworocznego. „Stanowcze „nie” dla nowej szefowej marketingu!!!” – napisali czerwonym sprejem na białej płachcie. 

Fot. Mateusz Kaleta/LoveKraków.pl
Fot. Mateusz Kaleta/LoveKraków.pl


Bez komentarza

3 stycznia wysłaliśmy Dużyk-Dynie osiem pytań w związku z jej pracą w Cracovii, a także na temat protestu i ataku kibiców. Zapytaliśmy też m.in. o to, czy była/jest kibicką Wisły i czy uważa, że to nie przeszkodzi jej w dobrym wykonywaniu obowiązków dla Pasów. Zapytaliśmy też o usunięty wpis z platformy X, w którym miała się cieszyć z derbowego zwycięstwa największego rywala. W wyznaczonym przez nas terminie nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Bez reakcji pozostała także wiadomość wysłana smsem.

Krakowski klub oficjalnie nie poinformował, że Dużyk-Dyna objęła stanowisko. To norma w Cracovii, bowiem z oficjalnych kanałów nikt nie dowiedział się też o niedawnym zwolnieniu kierownika marketingu i rzecznika prasowego Przemysława Stańka, a także rychłej rezygnacji Aleksandry Szynal, jego następczyni na tym drugim stanowisku. 

Nazwiska i funkcji pełnionej przez Dużyk-Dyny nie znajdziemy też w zakładkach „marketing” i „dla mediów”. Podany jest tylko adres e-mail (ogólny) i numer telefonu, od lat przypisany do stanowiska rzecznika prasowego. Z profilu Dużyk-Dyny w portalu LinkedIn dowiadujemy się, że pracę dla Cracovii rozpoczęła w grudniu. Wtedy też zawiesiła działalność swojej agencji marketingowej Point for Sport.

Wpływowa kobieta w polskim sporcie. Kim jest Paulina Dużyk-Dyna?

Paulina Dużyk-Dyna jest cenioną specjalistką marketingu sportowego, która ukończyła kilka kierunków studiów (m.in. public relations na Uniwersytecie Jagiellońskim). Bardzo dobrze znana w Krakowie dzięki pracy dla Zarządu Infrastruktury Sportowej (niespełna siedem lat) i Ośrodka Sportu i Rekreacji „Kolna” (rok). Od stycznia 2022 do marca 2023 była koordynatorem ds. organizacji w Krakowie i Małopolsce mistrzostw świata w piłce ręcznej mężczyzn.

Na stronie swojej agencji przedstawia się jako autorka publikacji z zakresu marketingu sportowego, dziennikarstwa i medioznawstwa. Redakcja sportmarketing.pl i stowarzyszenie Sport Biznes Polska umieściło ją na 48. miejscu rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Sporcie w 2021 roku.