Test dla dachu miejskiego stadionu. Plastikowe fotele dla VIP-ów

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl
Ulewny deszcz w nocy z niedzieli na poniedziałku był testem dla szczelności dachu stadionu im. Henryka Reymana. Zarząd Infrastruktury Sportowej zapewnia, że jest dużo lepiej.

Lejąca się woda, a następnie rozbryzgująca w promieniu kilku metrów w ubiegłym sezonie skutecznie zmuszała część kibiców i osób pracujących podczas domowych spotkań Wisły do zmiany miejsca. Zarząd Infrastruktury Sportowej, który jest operatorem obiektu, zapowiadał, że problem zostanie rozwiązany w ramach naprawy gwarancyjnej w przerwie między sezonami.

– W ramach prac naprawczych wymieniono lub uzupełniono – w zależności od potrzeb – gumowe uszczelki przy płytach poliwęglanowych dachu nad trybuną zachodnią. Sytuacja jest przez nas monitorowana, a w razie wystąpienia kolejnej usterki, niezwłocznie powiadomimy o tym fakcie wykonawcę obiektu – tłumaczyła pod koniec sierpnia LoveKraków.pl Katarzyna Stępniewska-Walaszcyk z zespołu ds. PR w Zarządzie Infrastruktury Sportowej.

Podczas pierwszego spotkania tego sezonu przeciwko Śląskowi Wrocław (29 sierpnia) pięć tysięcy kibiców obecnych na stadionie nie przekonało się o solidności wykonania prac, ponieważ była dobra pogoda. Test szczelności przypadł na noc z 6 na 7 września. Jak wypadł?

– W miejscach, w których był największy problem – między innymi w sektorze prasowym – problem został rozwiązany. Zauważyliśmy jeszcze małe przecieki i ekipa naprawcza ma się nimi zająć – mówi Michał Sobolewski, rzecznik prasowy ZIS.

Kolejne spotkanie przy ulicy Reymonta Biała Gwiazda ma zaplanowane dopiero 18 września, kiedy zmierzy się z Wisłą Płock.

Fotele do wymiany

W ramach gwarancji do 15 października mają zostać wymienione fotele w lożach VIP Gold i Silver – łącznie 1638 sztuk. Wykorzystywane do dziś skórzane czerwone i niebieskie siedziska – zwłaszcza te pierwsze – pod wpływem warunków atmosferycznych zmieniły kolor na mało estetyczny.

Nowe siedziska będą wykonane z plastiku. – Tego typu krzesełka są powszechnie stosowane jako siedziska VIP między innymi na stadionie Atletico Madryt. Cechuje je dużo większa trwałość niż skórzanych, które w obiektach otwartych, poddane zmiennym warunkom atmosferycznym, ulegają znacznie szybciej zniszczeniu i wyblaknięciu. Model ARC Lite Plus ma podwyższone oparcie i dwa podłokietniki – wylicza Sobolewski.

Koszt demontażu i utylizacji foteli oraz zakup i montaż nowych ma wynieść 725 tysięcy złotych. Pokryje go wykonawca stadionu im. Henryka Reymana.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Krowodrza
News will be here