Warto grać w pucharach, czyli ile kasy od Ekstraklasy

fot. Bartek Ziółkowski

Znamy zasady podziału środków z kontraktów reklamowych i mediowych dla klubów piłkarskiej ekstraklasy od sezonu 2019/2020.

Od nowego sezonu do rozdysponowania będzie co najmniej 225 mln zł. Najwięcej, bo 44 proc. tej kwoty zostanie podzielone po równo wobec 16-tki grającej w najwyższej klasie. Daje to niespełna 6,2 mln zł dla każdego z klubów. 12 mln zł z kwoty podstawowej ma zostać przeznaczone na szkolenie.


35,5 proc. Ekstraklasa SA przekaże za wynik sportowy. Tu kwota będzie zależna przede wszystkim od miejsc na koniec sezonu (20 procent), udziału w europejskich pucharach (14 proc. z tej puli podzielone pomiędzy cztery kluby uczestniczące w międzynarodowych rozgrywkach). Tu nastąpił wzrost z 8,5 proc. do 14. proc.

1 proc. trafi do spadkowiczów, by mieli miękkie lądowanie w I lidze, a 0,5 proc. dla pozostałych klubów z miejsc 9-13.
18 proc. środków zostanie rozdzielonych według aktualnego rankingu historycznego, a pozostałe 2,5 proc. będzie stanowić dodatek dla drużyn, w których gra najwięcej młodych zawodników (Pro Junior System).



– Ostateczne decyzje z jednej strony uwzględniają potrzebę wzmocnienia polskich klubów walczących o europejskie puchary, a z drugiej strony w stosunku do propozycji grudniowych uwzględniono opinie klubów zajmujących niższe miejsca w tabeli. Istotnym elementem nowego podziału środków jest zwiększenie puli przeznaczanej na szkolenie młodzieży – mówi Karol Klimczak, przewodniczący Rady Nadzorczej Ekstraklasy SA.

Aktualności

Pokaż więcej