Kanadyjska firma po czterech latach „dobiła się” do Cracovii

fot. cracovia.pl

Lato jest czasem wielu roszad w klubach hokejowych, ale w tym roku w Comarch Cracovii dzieje się znacznie więcej. Zespół poprowadzi nowy trener, zmienił się także partner techniczny.

W kwietniu w hokejowej sekcji Pasów zakończyła się pewna era. Po 19,5 roku pracę zakończył trener Rudolf Rohaczek, pod którego wodzą zespół osiągnął liczne sukcesy, ze zdobyciem Pucharu Kontynentalnego na czele. Czechowi zaproponowano stanowisko doradcy zarządu i je przyjął. Drużynę przejął zaś dobrze znany w środowisku Marek Ziętara, zawodnik krakowskiego klubu w latach 1990-1995.

Damian Kapica po raz trzeci

Nie był to jedyny powrót do Comarch Cracovii. Rafał Radziszewski, znakomity bramkarz, były reprezentant Polski zajął się szkoleniem bramkarzy w akademii. Na lodzie zespołowi ma pomagać 32-letni Damian Kapica, który po raz trzeci związał się z 12-krotnym mistrzem Polski. Drugą przygodę z Pasami rozpoczął pięć lat młodszy obrońca Jewgienij Kamieniew z Białorusi, który ma polskie korzenie i paszport.

W niepełnym składzie, m.in. bez obcokrajowców, którzy tradycyjnie dołączą w sierpniu, drużyna trenuje od 3 czerwca. Pierwszy etap zakończy się 28 czerwca, a trening „na sucho” 20 lipca. Rozpoczęcie zajęć na lodzie planowane jest dziewięć dni później. Od 9 sierpnia do 5 września odbędzie się siedem sparingów. Wśród rywali są Zagłębie Sosnowiec, KH Energa Toruń oraz HK Liptowski Mikułasz i HC 21 Preszów ze Słowacji.

Cracovia nie zakończyła jeszcze wzmacniania drużyny. Do obsadzenia wciąż ma cztery miejsca dla obcokrajowców, chce też podpisać dwie umowy z wychowankami.

Nowy sponsor techniczny Comarch Cracovii

Od sezonu 2024/2025, minimum przez trzy kolejne lata, partnerem technicznym sekcji będzie kanadyjska firma CCM. Jeden z najbardziej uznanych producentów sprzętu hokejowego na świecie, działający od 1899 roku, zaopatrzy zawodników w kije, łyżwy, kaski i ochraniacze. Prezes Mateusz Dróżdż zapowiedział także przygotowanie nowych strojów meczowych, na których znajdzie się logo sponsora.

– Po czterech latach zabiegów udało nam się doprowadzić do umowy z Cracovią. Wygraliśmy z konkurencją i zależy nam, by współpracować dłużej niż trzy lata. Ważne jest to, co na papierze, ale liczy się też duch współpracy. Wiemy, ile Cracovia znaczy nie tylko w Polsce. To dobro narodowe – powiedział Zbigniew Gieraj, prezes CCM w Polsce.