Ponad 21 mln zł dla Cracovii i Wisły. Kiedy Biała Gwiazda pozna terminarz?

Derby Krakowa w maju 2022 roku. Takiego meczu nie będziemy świadkami w ekstraklasie przez co najmniej rok fot. Mateusz Kaleta/LoveKraków.pl

11,4 mln zł dla Cracovii i 9,8 mln zł dla Wisły – Ekstraklasa SA podała, ile kluby zarobiły za grę w sezonie 2021/2022. W tym tygodniu powinien się ukazać terminarz I ligi.

Spółka zarządzająca rozgrywkami najwyższej klasy wypłaciła klubom 240 mln zł, o blisko 10 więcej niż w sezonie 2020/2021. Najwięcej zarobił mistrz Polski – Lech Poznań otrzymał 28,6 mln zł. Pozostałe kluby, które skończyły sezon na podium – Raków Częstochowa i Pogoń Szczecin – otrzymały zbliżone kwoty: 22,6 i 21,5 mln zł.

O wiele mniej zarobili krakowscy uczestnicy, dla których sezon był przeciętny (Cracovia zajęła dziewiąte miejsce) lub skończył się katastrofą (Wisła spadła z ekstraklasy zajmując przedostatnią pozycję). Na konto Pasów wpłynęło 11,4 mln zł, zaś Biała Gwiazda zyskała 9,8 mln zł.

Połowa środków z Pro Junior System nie dla Wisły

Na sumę wypłat składały się: stała kwota dla każdego uczestnika rozgrywek, część za ranking historyczny, kwota za wynik sportowy i premia za Pro Junior System. W Wiśle juniorzy spędzili na boisku wiele minut i ta zajęła drugie miejsce, za Legią Warszawa, ale nie otrzymała pełnej premii 1,3 mln zł. Dlaczego? Ponieważ spadła i zgodnie z uchwalonymi przez PZPN zasadami należy się jej tylko połowa. Druga część trafiła więc na konto Fundacji Ekstraklasy.

Podział środków w PKO BP Ekstraklasie / ekstraklasa.org
Podział środków w PKO BP Ekstraklasie / ekstraklasa.org

Cracovia zacznie z Górnikiem Zabrze, a Wisła?

1 czerwca Cracovia poznała terminarz na nowy sezon. Zespół Jacka Zielińskiego rozpocznie zmagania na wyjeździe od meczu z Górnikiem Zabrze (16-17 lipca), a w 2. kolejce czeka go domowe spotkanie z beniaminkiem Koroną Kielce.

W tym samym czasie ruszą zmagania w I lidze, ale nie znamy jeszcze zestawu par 34 kolejek. – Terminarz opublikujemy w tym tygodniu – mówi LoveKraków.pl Bartosz Wiśniewski z działu komunikacji i marketingu Pierwszej Ligi Piłkarskiej.

comments powered by Disqus