Fani Wisły Kraków coraz głośniej krytykują zarządzających klubem i zbudowaną przez nich drużynę, która jest na dobrej drodze do I ligi. Ci drudzy pogorszyli sytuację fatalnym występem w Pucharze Polski przeciwko zespołowi z III ligi. Po kompromitacji w Grudziądzu klub postanowił spróbować udobruchać kibiców.
We wtorek, w dzień roboczy, na daleki wyjazd za Białą Gwiazdą wybrało się około 250 osób. Wspierali drużynę, ale nie szczędzili też krytyki, widząc, jak fatalnie zaprezentowała się na tle klubu grającej trzy poziomy niżej Olimpii. Po blamażu klub zaproponował kibicom rekompensatę za bilety, których cena wynosiła 30 złotych. To niewielka kwota, która praktycznie nic nie zmieniała dla jednej osoby. Kibice wyszli z inicjatywą, by pełną sumą wesprzeć uchodźców uciekających z pogrążonej wojną Ukrainie.
Piłkarze przekażą pieniądze na utrzymanie uchodźców. Obniżka cen biletów na mecz z Lechem
„Zawodnicy Wisły Kraków pragną przeprosić sympatyków klubu za występ w Grudziądzu, biorąc pełną odpowiedzialność za wydarzenia boiskowe w spotkaniu pucharowym. Ich decyzją kwota o wartości równej liczbie zakupionych przez fanów Białej Gwiazdy biletów na mecz z Olimpią, upoważniających do udziału w potyczce z poziomu sektora gości, zostanie przeznaczona na zaopatrzenie obywateli Ukrainy stacjonujących na obiektach TS Wisła Kraków” – poinformował klub w środę wieczorem.
Wisła zapowiedziała też zniżki dla widzów, którzy wybiorą się na stadion 13 marca i postanowią wspierać Białą Gwiazdę w meczu przeciwko Lechowi Poznań, głównemu faworytowi do zdobycia mistrzostwa. Szczegóły poznaliśmy w czwartek – wszystkie bilety, także na sektory VIP, zostały przecenione o połowę. To spora obniżka. Warto tu wspomnień, że od lat bilety na mecze z Cracovią, Lechem i Legią są droższe od tych na spotkania z pozostałymi drużynami ekstraklasy.
Część kibiców zwraca uwagę w komentarzach pod informacjami klubu w mediach społecznościowych, że najwierniejsi – czyli ci, którzy kupili karnet na cały sezon lub rundę i wydali kilkaset złotych – nie mogą liczyć na żadną rekompensatę. Już po publikacji tego artykułu, Wisła ogłosiła 19,06 proc. zniżki w klubowym sklepie dla posiadaczy abonamentów.
Marne wyniki, dobra frekwencja
Mimo fatalnych wyników i spotkań z rywalami, które szczególnie nie przyciągają sympatyków Wisły, na spotkania przy ulicy Reymonta 20 w 2022 roku klub sprzedał ponad 21,5 tysiąca wejściówek. Na mecz ze Stalą Mielec kibice kupili 11 484 karnetów i biletów, a na rywalizację z Górnikiem Łęczna – 10 269.