Wisła Kraków. Piłkarz z nowego kraju, przedłużone kontrakty i duże zmiany wśród sponsorów

Koszulka Wisły z logotypem Orlen Oil przechodzi do historii fot. Mateusz Kaleta/LoveKraków.pl

Trwa gorący tydzień w Wiśle Kraków. Wtorek przyniósł zakontraktowanie pierwszego Greka w historii Białej Gwiazdy, a kolejne dni będą jeszcze ciekawsze. Dziś (3 lipca) klub przedstawi nowego sponsora strategicznego, który zastąpi Orlen Oil.

Już tylko osiem dni dzieli piłkarzy Wisły od pierwszego meczu o stawkę, w el. Ligi Europy z kosowskim Llapi Podujeve. Przerwa w rozgrywkach jest gorącym okresem nie tylko, jeśli chodzi o drużynę.

Wisła Kraków. Nowy obrońca z Grecji

Ale od niej zacznijmy. Przebywający w Krakowie na testach medycznych Giannis Kiakos przeszedł je pomyślnie i podpisał pod Wawelem roczny kontrakt z opcją przedłużenia. 26-latek jest pierwszym w historii Grekiem, który związał się z 13-krotnym mistrzem Polski. Nowy lewy obrońca (może grać także na środku lub pozycji defensywnego pomocnika) legitymuje się także niemieckim paszportem, bo urodził się za naszą zachodnią granicą (Bamberg w Bawarii) i tam rozpoczynał przygodę z piłką. W Grecji występował od 2019 roku, a niedawno zaliczył spadek z ekstraklasy z PAS Giannina i rozwiązał umowę z klubem, dla którego w ostatnich rozgrywkach zaliczył 20 występów i strzelił jednego gola. Łącznie na greckich boiskach (liga, puchar) wystapił w 90 spotkaniach.

Wisła ogłosiła także przedłużenie umów z trzema zawodnikami. W przypadku obrońców Igora Łasickiego i Bartosza Jarocha od dawna była porozumiana co do kontynuowania współpracy i tylko formalnością było potwierdzenie, że obaj związali się z klubem na kolejny rok. Przy ulicy Reymonta zostaje także bramkarz Kamil Broda, który prolongował kontrakt do 30 czerwca 2026.

Nowy sponsor strategiczny Wisły Kraków

W najbliższym czasie klub ogłosi umowy z trzema sponsorami. Zakończyła się umowa z Orlen Oil, który był partnerem strategicznym od 2021 roku, w tym dwa po spadku z ekstraklasy. Główne miejsce na froncie koszulki nie zostanie puste i zajmie je inna firma. Ogłoszenie nazwy nowego sponsora głównego odbędzie się dziś (3 lipca) o godzinie 15 na murawie stadionu. Koniec współpracy z Orlen Oil, za którego przyjściem do krakowskiego klubu stał Tomasz Jażdżyński, był pewny od dłuższego czasu. Po zmianie władzy w Polsce spółki Skarbu Państwa odchodzą od sponsorowania klubów, skupiając się na reprezentacjach i całych ligach.

Na tym nie koniec zmian w Wiśle. Dobiegła końca współpraca z bukmacherem Go+bet, ale większe wsparcie klub ma otrzymać od innego podmiotu z tej branży. Nieoficjalnie mówi się, że będzie to Superbet, którego logo znajdzie się na tyle koszulki, pod numerem. W ubiegłym tygodniu ogłoszenie partnera zapowiadał prezes Jarosław Królewski. 

– Będzie to najwyższa umowa w historii na tę część trykotu pod numerem, której wartość przekroczy przychód ze sponsora głównego z roku 2018/2019 w ekstraklasie umiejscowionego na przodzie koszulki – napisał Królewski na platformie X (dawniej Twitter).


Ostatnio to miejsce było zajęte przez Synerise, firmę prezesa Wisły z branży nowych technologii. Poniżej krótko znajdowało się logo firmy cateringowej Kuchnia Vikinga, która szybko zniknęła ze troju. Stało się to po informacjach, że wiceprezes tej firmy jest oskarżony o udział w grupie przestępczej. Dodajmy, że ze współpracy z Kuchnią Vikinga nie zrezygnowały Arka Gdynia i Jagiellonia Białystok, bo pod ostrzałem znalazła się przede wszystkim dużo bardziej medialna Wisła. Wkrótce na trudnej, ale zrozumiałej decyzji krakowskiego klubu zyskał Piast Gliwice, a w tym roku Kuchnia Vikinga nawiązała współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej.

Wisła planuje ogłosić także trzecią nową umowę sponorską.