Wkrótce z części holu trybuny wschodniej zostaną wydzielone biura dla urzędników Zarządu Inwestycji Miejskich. W dłuższej perspektywie na stadionie ma powstać restauracja.
Na stadionie przy ulicy Reymonta, zlokalizowanym blisko Miasteczka Studenckiego AGH, Błoń i parku Jordana brakuje lokalu gastronomicznego, który byłby dostępny nie tylko w dni meczowe i nie tylko dla kibiców. Do stworzenia takiego miejsca jest coraz bliżej dzięki stowarzyszeniu Socios Wisła. Niedawno poinformowało, że pod koniec ubiegłego roku operator obiektu, Zarząd Infrastruktury Sportowej, zaakceptował projekt koncepcyjny restauracji. – Za nami dopiero pierwszy, poważny krok – pozwoli nam on jednak podjąć kolejne działania dotyczące długo wyczekiwanej przez wiślacką społeczność inwestycji! – poinformowali przedstawiciele Socios. Projekt zakłada m.in. bawialnię dla dzieci.
Na stadionie Wisły powstanie restauracja
W ślad za tym prezydent Krakowa wydał zarządzenie, dotyczące przeznaczenia części nieruchomości na najem w drodze przetargu na prowadzenie działalności gastronomicznej. Chodzi o dziewięć lokali użytkowych o łącznej powierzchni 732,76 mkw. na poziomie 0 narożnika południowo-wschodniego trybuny wschodniej, czyli od strony al. 3 Maja. Do tego dochodzi 761,87 mkw. przestrzeni zewnętrznej. Wysokość stawki czynszu wywoławczego dla lokali ustalono na 30 zł/mkw. plus VAT, a dla przestrzeni zewnętrznej (761,87 mwk.) na 10,52 zł/mkw. plus VAT.
Niezależnie od czynszu najmu najemca zobowiązany będzie do ponoszenia zryczałtowanych opłat na utrzymanie i eksploatację nieruchomości, w tym dostawy mediów, ochrony, sprzątania, wyposażenia toalet itp. w wysokości 39,60 zł/mkw. miesięcznie. Najemca będzie miał opcjonalnie prawo do korzystania z ośmiu miejsc parkingowych za 120 zł miesięcznie za jedno miejsce.
Nowe zadania, więcej pracowników
Na tej samej trybunie, ale w narożniku od strony ulicy Reymonta, na drugiej kondygnacji powstaną dodatkowe biura dla Zarządu Inwestycji Miejskich. Jednostka czeka na oferty w przetargu na wydzielenie z holi trzech pomieszczeń o łącznej powierzchni ok. 100 mkw. W każdym z nich będą mogły pracować cztery osoby.
– Nasza jednostka rozrasta się, dostaje nowe zadania do realizacji i pracownicy już się nie mieszczą na przydzielonych nam powierzchniach. Stąd potrzeba wydzielenia nowych biur – mówi LoveKraków.pl Jan Machowski, rzecznik ZIM-u.