W kolejnym konkursie na sponsora tytularnego Hali 100-lecia KS Cracovia wraz z Centrum Osób Niepełnosprawnych nie wpłynęło ani jedno zgłoszenie – dowiedział się portal LoveKraków.pl.
Trzy nieudane próby
Tegoroczny konkurs na sponsora obiektu był trzecim po wygaśnięciu umowy z Karcherem. Najbliżej znalezienia nowego partnera było w 2021 roku. Jak nieoficjalnie ustaliliśmy, swoją nazwę i logo chciał promować deweloper Wawel Service. – Mieliśmy ustalone warunki, zapisy umowy i wstępną zgodę ZIS – mówił krakowskim radnym Marcin Królikowski z Fundacji Centrum Inicjatyw Sportowych, która jest operatorem hali. – Natomiast kiedy sprawa trafiła całkiem wysoko, padło stwierdzenie, że nie, bo jest to deweloper i źle się kojarzy – dodał.
W konkursie ogłoszonym na początku 2024 roku nikt się nie zgłosił.
Niemal siedem lat działalności
Hala Cracovii został otwarta 10 maja 2018 roku. Budowa kosztowała 45,5 mln zł, 13 mln udało się pozyskać z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Odbywają się w niej imprezy sportowe i treningi, w tym w 15 dyscyplinach parasportowych. Często organizowane są tam targi i inne wydarzenia, które miasto chciałoby ograniczyć. W hali są kawiarnia, strefa gastronomiczna i pokoje hotelowe. Najpierw halą zarządzał KS Cracovia 1906, który kilka miesięcy po otwarciu ogłosił, że sponsorem tytularnym została firma Karcher. W połowie 2019 roku operatorem została Fundacja Centrum Inicjatyw Sportowych.
Niedługo ZIS planuje ogłosić konkurs na sponsora tytularnego stadionu Wisły im. Henryka Reymana. Wcześniejsze próby kończyły się fiaskiem.